Vietcong

27 november 2016 - Can Tho, Vietnam

Zaterdag 26 november: Op de verjaardag van Piet hebben we het gebied bezocht, waar de Vietcong in de oorlog tegen de Amerikanen heeft geopereerd. De Vietcong was de guerrilla beweging van het communistische Noord Vietnam in het zuiden van Vietnam, niet zo ver van Saigon. We vertrokken al om 6.45 uur. De Vietcong heeft maar liefst 250 km tunnels gegraven, die vaak in lagen boven elkaar lagen. Ze hebben ons uitgelegd en getoond hoe die tunnels gegraven zijn met primitieve middelen. Vanuit deze tunnels opereerde de Vietcong in hun strijd tegen de Amerikanen. Vervolgens zijn we naar een Dai Cao tempel gebracht waar een dienst was,die we mochten bijwonen. Heel speciaal allemaal. Alle mensen waren in het wit gekleed. Daarna met z' allen ergens geluncht en tot onze grote verrassing werd er na het eten een grote taart naar binnen gebracht voor 25 personen ter gelegenheid van de verjaardag van Piet. Hij moest deze aansnijden, maar uiteraard heb ik dit maar overgenomen. Het meisje, dat ons bediende, had deze taart gemaakt. Een prachtige taart met alle kleuren van de regenboog, conform Vietnamese traditie. Teruggereden naar de heksenketel van Saigon zijn we ' s avonds met 6 personen gezellig wezen eten. Foto's  van zaterdag had ik al doorgestuurd. Groet P & A.

1. Sonja de Mul:
    27 november 2016
    Haha! Uiteraard had je het overgenomen. Heeft Piet het wel geprobeerd? Hoop dat het een lekkere taart was! Wat beleven jullie veel!!!!
  2. Annie Vermeire:
    27 november 2016
    Dat was wel heel speciaal zo'n verjaardag met een Vietnamese taart. Wat een prachtige reis !
    Groetjes Carlo en Annie
  3. Marc en Marlies Rammant:
    27 november 2016
    Wat leuk zeg, een verjaardag om nooit te vergeten....
  4. Rita en Alf:
    27 november 2016
    Wat klinkt het toch allemaal geweldig. Inspannend, ontspannend en zo te lezen ook erg leerzaam. En wat leuk die taart voor Piet.