Angkor Wat

5 december 2016 - Siem Reap, Cambodja

Zondag 4 december: Siem Reap ligt in het gebied van Angkor Wat. Belangrijkste bezienswaardigheid van dit gebied is een groot complex van tempels van 400 vierkante km ( 20 km x 20 km). Een bezoek aan dit gebied stond op het programma. Om 07.00 uur zijn we met de bekende tuk tuk's vertrokken en een half uur later konden we reeds het park in. In Angkor Wat liggen maar liefst 100 tempels, waarvan de meeste kleiner zijn en zelfs nog onder de grond liggen. Wij hebben 4 grote tempels bezocht, waaronder de bekendste en grootste tempel Angkor Wat als laatste. Angkor Wat behoort tot de 7 nieuwe wereldwonderen. Het is prachtig om dit complex te aanschouwen en er doorheen te lopen. We hebben diverse steile trappen beklommen om ook vanaf grote hoogte het complex te overzien. De tempel dateert uit de 11e eeuw na Christus en is in de loop der jaren verder uitgebouwd. ' s Avonds hadden we de afscheidsavond met de groep, waarbij er een presentatie werd gegeven door een Australiër over Angkor Wat met beelden. Dit was zeer interessant en een verdere verdieping van dit magnifieke bouwwerk.