Mekong delta

28 november 2016 - Can Tho, Vietnam

Zondag 27 november: Vertrek uit Saigon om 08.00 uur opweg naar Can Tho in de Mekong delta. De Mekong delta zijn 7000 vertakkingen van de Mekong rivier. Deze rivier ontspruit in Tibet en heeft een lengte van 4000 km waarvan 200 km in Vietnam. Een schitterend gebied. We zijn aan boord gegaan en onze eerste stop was bij diverse  fabriekjes voor de productie van rijstwafels,snoepjes, popcorn en rijstwijn. Heel primitief,maar wel knap hoe ze dit allemaal kunnen maken. Na de uitleg kregen we thee met allerlei versnaperingen, die ze daar maakten. Weer terug op de boot gestapt en na verloop van tijd overgestapt in gondels voor 3 personen. Kleine Vietnamese vrouwtjes roeiden ons door een prachtig smal gebied. Na een half uur weer terug op de grote boot gestapt en na een half uur varen aangelegd voor de lunch. Daar kregen we o.a. Een bijzondere vis te eten,die goed smaakte. Na de lunch een korte wandeling door een fruittuin en weer op de boot gestapt, die ons terugbracht naar de bus. Om half 8 zijn we met de groep heerlijk wezen eten. Jullie begrijpen wel, dat we niet lang wakker liggen, als we het bed voelen. Gr. P&A

1. Rita en Alf:
    28 november 2016
    Als we al jullie verhalen lezen dan kan het bijna niet anders dan dat dit wel 1 van de mooiste reizen is die jullie ooit gemaakt hebben. Super!!!
  2. Robert en Elly Scheppers:
    28 november 2016
    Weer een bijzonder reisverslag ! Het valt ons op in jullie verhalen dat de dag steeds wordt afgesloten met een heerlijke maaltijd! Geniet er lekker van !
  3. Annie de Roo:
    30 november 2016
    Dag Piet en Anita, Ik heb al eerder gereageerd op jullie verhalen. Maar die reactie - hoe het kan weet ik niet - is terecht gekomen bij Frank en Yvonne..... Hg, Annie