Hectisch Saigon

26 november 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vrijdag 25 november: Om 05.00 uur opgestaan,want om 5.45 uur vertrokken wij met de bus richting vliegveld in Danang. Om 08.00 uur moeten we vliegen naar Ho Chi Minh City.Tot 1976 heette deze plaats Saigon. Na een vlucht van een uur en opweg naar het hotel zijn we eerst gestopt bij het oorlogsmuseum. Dat was heel heftig wat we daar aan foto's hebben gezien. Iedereen was er stil van. Nog langs een mooie kerk en een traditioneel postkantoor gereden en ook nog uitgestapt om dit te bezoeken. Saigon is een heksenketel met maar liefst 12 miljoen inwoners en ongelooflijk veel scooters. Daarbij vergeleken is het in Hanoi nog rustig. De scooters rijden zelfs op de voetpaden. Met open mond hebben we staan kijken en oversteken is run for your life. Aangekomen in het hotel snel gedoucht, want op 18.15 uur vertrokken we met de bus voor een cruise met buffet op de Saigon River. Dit was zo mooi. Wat een prachtige skyline. Ook hebben we op de boot alvast de verjaardag van Piet gevierd met een drankje voor iedereen. Dit was weer een geweldige avond. Groet P & A.

1. Ton en Maria Bruin:
    26 november 2016
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Piet! We wensen je een mooi nieuw levensjaar toe. Fantastische start, vanaf de Saigon rivier. Hoorde net van Lilly dat het haar soms een half uur koste om over te steken in Ho Chi Minh City. Goed opletten dus...
  2. Rita en Alf:
    26 november 2016
    Heb al een app gestuurd maar zie dat je het nog niet hebt gezien. Dus nu maar op deze manier feliciteren. Nog vele jaren erbij en dat je nog maar veel van dit soort reizen mag maken.
  3. Truus Joossen:
    26 november 2016
    Gefeliciteerd Piet! Reizen door Vietnam vraagt een goeie conditie maar het is een voorrecht dit soort trips te kunnen ondernemen. Geniet verder! Groet
  4. Mery:
    26 november 2016
    Hallo Piet en Anita, van harte gefeliciteerd Piet, bijzonder om je 66e verjaardag in Vietnam te vieren.
    Vanmorgen al geappt, maar voor de Zekerheid ook via deze website.
    Geniet van deze geweldige reis, bedankt voor de mooie verhalen.
    groetjes Mery en Kees
  5. M vd Staal:
    27 november 2016
    Piet hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, en natuurlijk ook Anita. Mijn lijkt het een prachtige reis, wij zien uit naar jullie verhalen. Geniet ervan. Groeten Maarten en Willy.
  6. Robert en Elly Scheppers:
    27 november 2016
    Wat leuk om al jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Geweldig ! En Piet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !
  7. Marijke lauret:
    28 november 2016
    Hoi hoi.. wat klinkt dat weer geweldig ..zo'n drukte ..daar kunnen wij ons niets bij voorstellen....Oorlogsmuseum zal idd heftig zijn geweest er is daar zoveel gebeurt.
    Gelukkig dag goed afgesloten met cruise over de Saigon River voor Piet mooie afsluiting van zijn verjaardag! groetjes van ons