Verslag 2e dag Vietnam

18 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Gisteren de belangrijkste bezienswaardigheden van Hanoi bekeken. Even ter info: Hanoi is een stad met 7 miljoen inwoners en 4 miljoen scooters. Je weet niet wat je ziet. ' s morgens zijn we o.a.met de bus naar het mausoleum van Ho-Chi-Minh geweest.Ho  was een zeer belangrijk persoon in de geschiedenis van Vietnam.Hij heeft er mede voor gezorgd,dat Noord en Zuid Vietnam verenigd werden in 1975. Indrukwekkend om dit te zien. Vervolgens zijn we naar een beroemde tempel geweest, die ook connecties heeft met de universiteit. Tijdens ons bezoek kregen studenten hun bul. Heel leuk om dit te zien. Vervolgens zijn we met riskja's  door het oude gedeelte gereden. Verstand op nul gezet met 4 miljoen scooters. Ze kwamen van alle kanten. Genoten van een heerlijke lunch in een typisch Vietnamees familierestaurant. We hadden even een uurtje rust en zijn vervolgens naar een poppentheater geweest. Spectaculair om te zien met mensen en dieren in de vorm van poppen in het water.