Aankomst Hanoi

17 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Dinsdag 15 november 2016.

Vertrek uit Terneuzen om 05.00 uur. Het was een gezellige rit naar Schiphol,want Truus, medebewoonster van ons appartement, reed ook mee. Zij moest een uur later dan ons vliegen naar Rome. Om 10.30 uur zijn wij de lucht in gegaan. Na 13 uur vliegen landden we in Singapore. Daar 3 1/2 uur gewacht en vervolgens naar Hanoi gevlogen, waar we bijna 3 uur later aankwamen. De gids stond ons op te wachten en daarna hebben we kennis gemaakt met de groep. Met ons meegerekend bestaat deze uit 25 personen. We hebben een reistijd gehad van 26 uur. Toen we ingecheckt waren en opgefrist zijn we met de groep nog wezen eten.

Hanoi.      is zeer hectisch met onvoorstelbaar veel scooters, die zich van verkeersregels niets aantrekken en het is rennen voor je leven om over te steken. Stoplichten zijn er bijna niet.Op straat is het vol met eettentjes en vele kramen waar allerlei troep te koop is. De mensen zitten op straat te koken. Je weet niet wat je ziet. Het is een belevenis om dit allemaal te zien.

Ons hotel ligt midden in het oude centrum. Het is een goed hotel en wij hadden het geluk om over een grote kamer te beschikken. Het is allemaal proper gelukkig.

Foto's  volgen bij het  volgende verslag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke lauret:
    17 november 2016
    Das een hele reis geweest.. gelukkig kan het echte avontuur nu beginnen.
    Klinkt al spannend met al die scooters en eettentjes..
    Lijkt ons ook een raar zicht...mensen die op straat koken?!
    Benieuwd naar de foto's geniet ze en OPPASSEN met oversteken!!!
  2. Rita en Alf:
    17 november 2016
    Nu al een hele belevenis zo te lezen. We zijn reuze benieuwd naar de foto's. Hebben hotel op internet gezien . Ziet er goed uit . Fijn dat jullie zo'n grote kamer hebben.
    Tot horens weer.
  3. Ton en Maria Bruin:
    17 november 2016
    Echt een andere wereld zo te lezen. Geen plek om een scootertje te huren! We zijn benieuwd naar het vervolg.
  4. Sonja de Mul:
    17 november 2016
    Heel benieuwd naar de foto's. Wees a.u.b. voorzichtig bij het oversteken!!!
  5. Annie de Roo:
    18 november 2016
    Dag Anita en Piet, Ik lees zojuist jullie eerste "Vietnam' ervaringen - o.a. met de chaotische (verkeers)drukte. Dan valt het met de drukte in NL wel weer mee. Reizen relativeert. Take care en tot het volgende bericht. Hg, Annie
  6. Marc en Marlies Rammant:
    18 november 2016
    Hoi Piet en Anita,

Dat is een hele reis geweest, we zijn benieuwd naar de foto's. Doe voorzichtig in het drukke verkeer. Jullie zitten nu echt in een andere wereld. Wij hebben gisteravond glow Eindhoven gelopen, daarom een wat late reactie. Groetjes en tot gauw!