Paradijs

20 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Het is zondag 05.55 uur in Vietnam en bij jullie dus zaterdag 23.55 uur. Wij weer al gedoucht en aangekleed. Hierbij een verslag van vrijdag en zaterdag. Vrijdagmorgen zaten we om 08.00 uur al in de bus opweg naar Mai Chou. Een reis van 4 uur,die zeker niet verveelde,omdat het een schitterende omgeving was en gereden werd door de dorpen,waar van alles te zien was. Het leek wel of we in een ander tijdperk waren. Uiteindelijk kwamen we aan in Mai Chou, gelegen in een schitterende vallei, tussen hoge bergen en omgeven door rijstvelden. De overnachting was in een logde,waar we eerst een heerlijke lunch hebben gekregen. Vervolgens zijn we met de gehele groep op de fiets gestapt voor een tocht door de vallei. Wat we daar allemaal gezien hebben is niet te beschrijven. Als er al een paradijs is, dan zou het hier in deze vallei kunnen zijn. Na 3 uur fietsen en ook nog onderweg een bezoek gebracht aan huis van een heel oud vrouwtje. Zie foto's. Terug in de lodge konden we nog zwemmen en een drankje drinken. Na ons gedoucht te hebben was het tijd voor het diner in de lodge. Daar hadden we een super avond met na afloop van de maaltijd een optreden van een locale dansgroep. Veel gelachen. We hebben trouwens een hele leuke groep met diverse soorten mensen, maar allemaal heel aardig.

Zaterdag zijn we om 08.00 uur vertrokken voor een wandeling van 3 uur in de schitterende omgeving van de lodge en door enkele nabij gelegen dorpjes gelopen. Vervolgens zijn we geëindigd op een lokale overdekte markt, vergelijkbaar met de markthal in Rotterdam,maar iets minder chique!!!!! Het vlees en de vis ligt daar open en bloot en zelfs een uitgebeende hond lag erbij inclusief zijn kop. Niet te geloven. Teruggekomen bij de logde hadden we nog een uurtje vrij beschikbaar om ons op te frissen. Dat was nodig ook,want het is hier 30 graden en redelijk vochtig. Daarna met de bus naar een dorpje gereden om te lunchen en winkeltjes te bekijken. Vervolgens terug gereden naar Hanoi, waar het enorm druk was,omdat het zaterdag was. De dag afgesloten met lekker eten en samen nog met 2 reisgenoten een wandeling gemaakt rond het meer, gelegen midden in de stad. Dit waren tot nu toe weer onze belevenissen. Nu gaan we ontbijten,want om 08.00 uur staat de bus weer klaar.

Groetjes, Piet & Anita

1. Rita en Alf:
    20 november 2016
    Wat is het toch fijn om op deze manier jullie te volgen. We genieten van jullie uitgebreide verhalen en prachtige foto's.
  2. Robert en Elly Scheppers:
    20 november 2016
    Allemaal heel indrukwekkend zo te horen !
    Fijn, dat jullie een leuke groep mensen om jullie heen hebben !
  3. M vd Staal:
    20 november 2016
    Zo te lezen en te zien genieten jullie van een prachtige vakantie,goed dat Piet nog wat heeft kunnen fietsen. Geniet ervan en we volgen aandachtig jullie leuke verhalen. Maarten/Willy.
  4. Annie Vermeire:
    20 november 2016
    Wat een andere wereld! Wat een prachtige foto's.Mooi om te zien dat jullie zo genieten en Anita het eten valt ook mee tot nu toe? Uitgezonderd uitgebeende honden ...
    Groetjes Carlo en Annie
  5. Marijke lauret:
    wouw.... Anita en Piet wat klinkt dat geweldig,
    wat fijn dat jullie zo genieten.
    Krijgen zin om dat" Paradijs"daar ook eens te zien
    wel een heel andere wereld zo te horen.
    Geniet ze verder.. Groetjes Marijke en Eugene
  6. Marc en Marlies Rammant:
    20 november 2016
    Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien, fantastisch hoor. Veel plezier nog, groetjes Marc en Marlies
  7. Sonja de Mul:
    21 november 2016
    Het klinkt echt als een paradijs! Prachtige omgeving, aardige mensen, mooi weer, lekker eten enz. Leuk dat jullie daar ook kunnen fietsen!
  8. Truus Joossen:
    21 november 2016
    Ja, goed te lezen dat jullie genieten van de mensen de natuur en het lekkere eten! Voor mij heel herkenbaar en leuk om deze reis te volgen gezien met andere ogen! Kijk uit naar het vervolg!