De reisdagen

22 november 2016 - Hue, Vietnam

Zondagmorgen zijn we om 08.00 uur vertrokken met de bus voor een reis van 4 uur naar Halong Bay. In deze kolossale baai liggen maar liefst 1961 hoog op het water oprijzende rotspunten. Kort na de middag zijn we ingescheept op een traditionele houten junk, waarop we eerst van een heerlijke lunch met veel vis hebben genoten. Tijdens het varen konden we genieten van de mooie omgeving. Later zijn we overgestapt op een klein bootje,die ons naar een mooie grot bracht, waar we zijn doorgelopen. Dat was eerst veel klimmen voordat we erin waren. Daarna met de junk terug naar de haven en vervolgens met de bus naar een parelkwekerij gereden. Hier hebben we uitleg gekregen over de handmatige productie van parels. Was heel interessant. Overnachting vond plaats in Halong. Weer een mooi hotel.

De volgende ochtend moesten we om 04.45 uur opstaan voor het bezoek van de visafslag van Halong. De meeste reisgenoten lieten het afweten, want van de 25 gingen er maar 5 mee, waaronder Piet & Anita. Het was een geweldige ervaring om te zien hoe al die kleine gammele bootjes hun  vangst losten,die vervolgens op de kade werden verkocht. We hebben wel  ca 50 verschillende vissoorten gezien, waarvan de meesten voor ons onbekend waren. Vervolgens zijn we na het ontbijt in het hotel terug gereden naar Hanoi om op de nachttrein te stappen naar Hue. Dit was een reis van 700 km,die begon om 19.30 uur en we kwamen aan om 09.00 uur. In een slaapcoupé sliepen we met z'n vieren. Het was gezellig, maar niet veel geslapen. Aangekomen in Hue zijn we direct vertrokken naar het hotel, waar het ontbijt al klaar stond.

Groetjes,

Piet & Anita

1. Annie Vermeire:
    22 november 2016
    Wat een belevenissen! Klinkt heel bijzonder allemaal. Mooi hoor, geniet ervan
    Groetjes Carlo en Annie
  2. Rita en Alf:
    22 november 2016
    Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd. Groot gelijk dat jullie meegingen naar de visafslag. Je bent daar tenslotte maar 1 keer. Alles eruit halen wat erin zit. Uitslapen kan je thuis weer wel hè? Groetjes en weer tot horens.
  3. M vd Staal:
    22 november 2016
    Lijkt mij boeiende, avontuurlijke,afwisselende maar ook pittige reis, geniet er zoveel als mogelijk van. Groeten.
  4. Mery:
    22 november 2016
    Hallo Piet en Anita, wat een leuk reisverhaal, wat doen en zien jullie veel.
    Uitslapen doen jullie zeker in Terneuzen ;) Jullie halen er alles uit, zo zie je het meest.
    Kijkuit naar het volgende verslag.
  5. Marijke lauret:
    22 november 2016
    wat een belevenissen alweer.
    Groot gelijk dat je meegingen naar de visafslag ...je komt daar waarschijnlijk nooit meer.
    echt een afwisselende reis zo te horen.. nieuwsgierig naar het vervolg....
    Groetjes van ons
  6. Ton en Maria Bruin:
    22 november 2016
    Past wel bij jullie 's morgens vroeg naar de visafslag, echte die hards, sommige mensen staan gewoon altijd vroeg op, dus ook in de vakantie. Zo veel vissoorten....bijzonder hoor. Geniet!
  7. Jouk:
    23 november 2016
    Klinkt goed allemaal hoor! Jacobo luistert aandachtig naar elk verhaal :) veel plezier in Hue!! X
  8. Kees de Ruijsscher:
    23 november 2016
    Wat een belevenissen, we genieten bij het lezen van jullie verslag. Dat jullie meegingen naar de visafslag verbaast ons niet, Anita is tenslotte opgegroeid in een vissersdorp. Veel plezier bij het vervolg van jullie reis.
    Groeten Irene en Kees
  9. Sonja de Mul:
    23 november 2016
    Zo te lezen moeten jullie bij thuiskomst een aantal avonden vroeg naar bed om bij te slapen. Maar zo kun je natuurlijk wel heel veel zien en beleven!