Van Noord naar Zuid Vietnam

24 november 2016 - Hoi An, Vietnam

De mensen in Vietnam zijn ontzettend vriendelijk en beleefd. Ze lachen naar je en buigen heel vaak. We hebben tot nu toe hele mooie hotels en ook proper. Meestal is er ook een zwembad bij. Om te zwemmen is er weinig tijd. Elke dag is er een vol programma met interessante excursies en bezienswaardigheden. De groep is geweldig. We kunnen allemaal heel goed met elkaar opschieten. Al heel veel gelachen. We gaan nu weer verder met ons verslag.

Dinsdag 23 november: In een nieuwe bus vertrokken naar de keizerlijke paleizen en een tempel bezocht. Vervolgens een vaartocht gemaakt op de Parfum rivier. Heel mooi. Daarna hebben we met z'n allen geluncht. Was heerlijk en tenslotte nog een Pagode bezocht. Indrukwekkend. Om 17.00 uur waren we weer in het hotel. We waren helemaal opgebrand en zijn vroeg naar bed gegaan. Vermoeidheid hangt ook samen met het feit, dat we nu veel zuidelijker zitten, waar het warmer en vochtiger is. Hue ligt op de grens tussen noord en zuid Vietnam.

Woensdag 24 november: Na het ontbijt opweg voor een busreis van 4 uur. Denk niet, dat zo' n busreis saai is, want er is ontzettend veel te zien. De prachtige natuur en de schitterende panorama's afgewisseld met dorpjes en bebouwing,waar je de mensen bezig ziet in hun primitieve winkeltjes. Door de grote vochtigheid is het landschap erg groen. Onderweg nog een stop gemaakt op de wolkenpas, een museum bezocht in de moderne stad Danang en zelfs nog even een wandeling gemaakt op het strand. Rond 14.00 uur waren in het eeuwen oude stadje Hoi An. Eerst geluncht en daarna naar het hotel gereden. Daar hadden we even tijd om ons op te frissen en vervolgens zijn we te voet naar het centrum gewandeld, waar we verschillende bezienswaardigheden hebben bezocht. Met een aantal mensen zijn we naar een kleermakerswinkel geweest, waar we een kledingstuk op maat hebben laten maken. Om 8 uur gezamenlijk gedineerd.

Groetjes, Piet & Anita

1. Robert en Elly Scheppers:
    24 november 2016
    Zo te zien een prachtige reis!
    Als Robert met pensioen is, is deze reis misschien een aanrader !
  2. Rita en Alf:
    24 november 2016
    Ze houden je daar wel bezig hè Piet. Weer al een kookschort voor!!! Het houdt niet op. En Anita vindt het zeker wel jammer dat ze weinig tijd heeft om te zwemmen? Jongens wat een fantastische afwisselende reis hebben jullie. Voor navolging vatbaar hoor. Groetjes
  3. Marc en Marlies Rammant:
    24 november 2016
    Wat een prachtige reis. Heel leuk om het allemaal zo te volgen. Genietse verder!!!
  4. Marijke lauret:
    25 november 2016
    Wat een belevenissen alweer...t is wel heel erg afwisselend zien wij
    iedere keer weer benieuwd naar de volgende belevenissen.
    zo'n jurkje wil ik ook wel...en Piet we zien uit naar je terugkomst vanwege de vele ervaringen die je daar op doet.
    Geniet ze verder groetjes van ons.
  5. Sonja de Mul:
    25 november 2016
    Fijn dat Piet daar leert koken!!! Wat een prachtige reis! Ben benieuwd naar het kledingstuk.
  6. Marijke lauret:
    26 november 2016
    vandaag 26oktober/ hier is t koffietijd...tijd voor een felicitatie;
    GEFELICITEERD!!!!! PIET EN EEN FIJNE DAG VANDAAG!!!!!
    Anita ook natuurlijk....wij drinken er een op vanavond...
    liefs Eugene en Marijke
  7. Kees de Ruijsscher:
    26 november 2016
    Wat een fantastische reis met zoveel indrukken.
    PIET VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, een prettige dag toegewenst maar dat zal lukken daar. Nog veel plezier.
    groeten irene en kees